Wednesday, January 16, 2013

Soal Jodoh.

2013. Umur dah makn meningkat. 24 tahun dah tahun ni. Sekejap je rasa. Pejam celik, pejam celik masa berlalu, kita sendiri tak sedar. Semakin besar angka umur, semakin fikiran ligat memikir masa depan. Kerja and paling popular kahwin. Betul tak? Hehe. Tau dah, saya juga melaluinya, begitu juga teman-teman rapat. Asal berborak je, mesti terselit jugak topik KAHWIN. Tema warna masa kahwin lah, design baju lah, buat kat mana lahh. Its normal for us yang umur range 22-25 cmtu. Kita dah besar okay? hehe.

Apa itu jodoh? Jodoh tu rahsia Allah. Itu yang kita selalu dengar kan? Allah dah tetapkan jodoh kita sewaktu kita dalam rahim ibu lagi. Manusia diciptakan berpasangan, lelaki dan perempuan. Setiap lelaki ada perempuannya dan setiap perempuan ada lelakinya. Saling melengkapi. Bila kita rasa seseorang tu jodoh kita, akan terhubungnya satu emosi spiritual yang kuat antara si lelaki dan perempuan. Antaranya, rasa sayang yang kuat, rasa takut kehilangan. Tapi kita jangan yakin sangat dia jodoh kita selagi ikatan sah tu tak dimeterai. Jodoh ni memang dah ditetapkan, tapi usaha tu kena ada. Lepas dah usaha, doa, serah dengan Allah. Dia lebih tahu yang terbaik untuk kita. Andai dah usaha, dah doa tapi Allah tetap tak beri apa yang kita minta, jangan terlalu bersedih. Sesuatu yang lebih baik akan menunggumu di hadapan. Allah tahu apa yang kita lebih perlu.

Untuk yang masih belum menemui calon dibuat teman hidup, jangan risau. Allah dah merancang sesuatu untuk anda di hadapan nanti. Tapi doa jangan lupa. Moga dipertemukan jodoh yang baik-baik.





1 comment:

Fiqriel ad said...

Salam dari Kuantan....yup,jodoh itu datangnya dro Allah swt..dan Dialah yg menemukan antra kita dgn jodoh msing2 serta kawen ;-)
Kite sbgai manusia knela berusaha mncari psgan tue..tol x?
Sape2 pon bleh ckap "weh aku rase jodoh aku ngan Siti Nurhaliza la" tapi klau xde usha...smpai bile2 pon xde....B-)..nice blog n story....