Sunday, August 5, 2012

Just a simple entry

Assalamualaikum Sahabat semua, dah lepas pun setengah ramadhan kan? Tapi saya nak wish juga, selamat menjalani ibadah puasa. Jom sama-sama kita kumpul pahala, tunaikan yang wajib, amalkan yang sunat. Lama tak update blog, busy internship katanya. hehe. But now, saya curi-curi masa post a simple entry even now dah pukul 1.30am dan esok adalah hari kerja -.-

Di sini saya nak kongsi sedikit kata-kata yang saya jadikan sebagai pendorong kalau saya "jatuh", hilang semangat dan resah gelisah bila ditimpa sesuatu masalah terutama soal "cinta" atau "jodoh"

  1. " Sehebat mana kita merancang, kalau Allah kata tidak, sesuatu yang dirancang hebat itu tak mungkin terjadi"
  2. "Kadang-kadang sesuatu yang kita tak sangka akan terjadi, itulah yang akan terjadi. So, get ready"
  3. " Semua yang terjadi, sama ada baik atau buruk, pasti ada hikmahnya. Allah dah ada rancangan yang paling baik untuk kita"
  4. " Sekarang, kita terpaksa melepaskan seseorang/sesuatu yang kita sayang. Jangan brsedih. Siapa tahu esok, lusa, akan datang ataupun suatu hari nanti ia tetap akan jadi milik kita"
  5. "Allah bagi kita dugaan, sebab Allah nak uji kita. Allah tahu kita mampu menghadapi setiap dugaan yang datang"
  6. " Kalau kita mahukan sesuatu, jangan putus berdoa. Kalau Allah tunaikan apa hajat kita, Alhamdulillah. Kalau tidak, jangan bersedih. Mungkin ada yang lebih baik untuk kita"






5 comments:

Adrina said...

Love this entry chacha! :)

shiera firhat said...

thanks sweety ina :)

Anonymous said...

love this too sis!

(=

E'in said...

nice! :')

shiera firhat said...

tasha: thanks syg :)

e'in: thank you darla :)