Friday, April 27, 2012

Peringatan untuk aku kau dan dia :')

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.

"Kalau dah nama pun manusia, memang terkadang terleka. Tak pernah puas dengan apa yang ada. Selalu nak lebih. Mulut ucap syukur, hati tetap inginkan sesuatu yang lebih. Dalam diam DIA menguji rupanya. Tak sedar kan? I ngat,Allah tu menguji bukan dengan timbunan masalah dan tekanan sahaja. Nikmat pun salah satu ujian dari-NYA. DIA nak lihat, sejauh mana kita, hamba-NYA tahu apa itu erti bersyukur. Bila nikmat, rezeki dah melimpah ruah, jangan riak, jangan bongkak dan jangan takbur. Sebaliknya bersyukur. Semua ini sementara dan ia bukan milik mutlak kita. Bila senang, kita ingat orang yang kurang berkemampuan, dari situ insyaALLAH rasa syukur itu akan lahir. Sebaik-baiknya, besederhanalah dalam segala hal. Itu adalah yang terbaik :')"

*Sekadar peringatan untuk diri sendiri dan teman-teman.*







1 comment:

CikZaitul said...

betul ,setuju sgt 2 kat awak :))